Stå upp för dig själv och ta vara på dina fria val och ditt liv!

Dags att tycka lite. Människor som väljer att leva tätt inpå eller med elaka människor är fega människor, om de har ett val alltså. Om de inte har något val och måste bo eller leva med elaka människor för att de måste ha tak över huvudet och liknande så är det bara synd om dom, på riktigt, och jag önskar att de kunde ha det bättre. Men gör man det medvetet så får man skylla sig själv och kan endast klandra sig själv, även för konsekvenserna. Stå upp för er själva förusan! Helre ensam och må bra än att leva fler och vara olycklig.

Just sånt här blir lite extra tydligt på julen då man blir påmind om dessa förhållanden när det visas filmer i dessa teman. Det är då, iaf jag, verkligen tänker till och inser hur jäkla kasst en del har det. Nu pratar vi inte pengar eller så utan familjerelationer. Sen får man tänka på att så här är det varje dag och inte bara på julen...

Enligt mig så har väldigt många människor väldigt många fria val att göra. Vi har rätt att tycka och uttrycka oss, vi kan göra val som är betydlesefulla för resten av livet, även fast vi inte tror det.

Frågan är hur gör du dina val?
Är de genomtänka? Måste de vara genomtänkta? Görs dem med rädsla? Väljer du att leva och ha kul för dagen eller väljer du att vänta på de tillfällen som kommer? Gör du val som är lättast just nu men som får stora negativa konsekvenser för andra, kanske dina barn eller dina närmsta vänner? Väljer du att leva ensam för att du tror att det bara måste vara så? Eller lever du med någon som du tror att du måste leva med även fast du inte måste? Tänker du på helheten och det långsiktiga eller tänker du kortsiktigt och har tunnelseende? Tänker du på att du har fria val och en egen vilja och rätt att tycka till om saker, spec kring ditt eget liv?


Jag har fått mig en riktig tankeställare och har ett väldigt bra, enligt mig, nyårslöfte eller snarare en ny livsfilosfi som kommer vara mina ledord under 2012 och framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0