Tips

Alltså det här med att ha permanentat hår är tusan ingen lätt match ska jag tala om för folk.
Iaf inte för mig så inte är så bra på att fixa med hår...
Hjälp va många i-lands problem jag förstorar upp.
Jag känner att jag behöver göra med samhällsnytta och tänker därför slå ett slag för miljön och hälsan och komma med lite mer miljötips till andra ovetande medmänniskor.
Inför jul städar majoriteten av folket skulle jag tro så därför kommer här ett tips från naturskyddsföreningen.

Såpa

I butiker lockas vi att köpa en uppsjö av rengöringsmedel – helt i onödan. Såpa funkar nämligen utmärkt till både köket, badrummet, toalettstolen, golven och möblerna. Miljömärkt såpa tär inte lika mycket på miljön som andra städprodukter, och du utsätter varken dig själv eller din familj för onödiga kemikalier.

Om du behöver starkare medel än såpa bör du välja produkter märkta med Bra Miljöval, i andra hand Svanen.

 

mer ingående finns att läsa här


Kommentarer
Postat av: Hanna - mamma till Albin

Det är så bra att du kommer med såna tips! Hade ingen aning om det. Tack! :)

2011-12-01 @ 13:05:41
URL: http://hbjorklunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0