LCHF, nu kör vi

Okej, det här med att leva mer hälosamt har jag tydligen tagit på alvar. Bra gjort Therese, klapp på axeln. I morse var jag ute på en 5,3 km lång power walk och nu har jag precis lagat en hemgjord blomkålssoppa ala LCHF. Ja det stämmer, jag börjar med LCHF igen.
Snart ska jag möta upp min kära fina vän Emma för matlåde lunch i skolan så då får jag avnjuta min supersoppa tillsammans med några skivor kall rostbiff. Inte så tokigt va?
Recept på soppan för den intresserade
  • Ett färsk blomkålshuvud
  • en lök
  • 5 dl vatten
  • 1 buljontärning
  • 2 dl grädde
  • riven ost
  • (man kan ha kassler i, det ska jag ha i morgon)
Och hur man gör hittar man här. Jag kryddade soppan med massvis med örtsalt och cayenne peppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0