tlött

Trött, tröttare, tröttast. Just nu är min positiva energi till Östgötatrafiken NOLL. Trött hungrig och kissnödig kliver jag av bussen vid Linköpings resecentrum för att byta till pendeln mot Norrköping... Vad händer då när jag kliver av, jo tåg fanskapet åker iväg utan mig i samma sekund jag sätter foten utanför bussen. Lyckan var nu alltså total inom mig för nästa tåg gick en timma senare mot Noprrköping. Allt detta för att bussen va sen.

Måttligt road gick jag till kundtänsten och frågade hur det va möjligt att detta hände. Till svar fick jag att "det måste nog ha blivit en försening för att det va så många passagerare på bussen." Jo det va ju fyra stycken utöver mig svarar jag. Killen kollar på mig och det jag får till svar är " jag kan iaf inte se att det är registerat någon fösening på bussen här och nästa tåg mot norrköping går om en timma" Tack som tusan, du gjorde min dag. Påstår han att jag hittade på att bussen var sen och att det va därför jag missade tåget och måste spendera 60 min på resecentrum? Var det det han menade? Lyckan är nu obeskrivlig. Stackars grabb, det var ju inte hans fel. Det va tyvärr han som fick möta mörka blickar och djupa suckar. Det positiva med det här är att jag kom iaf hem, det tackar jag för. Tack Östgötatrafiken.

Kommentarer
Postat av: My

Vilket jävla oväsen det är här hemma! De river ert gamla hus och jag kan just nu se rakt in i ert gamla vardagsrum!

2011-11-07 @ 11:39:29
URL: http://jaghetermy.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0