Tusan, gryn som gryn

Har återupptäckt en ny kär maträtt eller vad man ska kalla det, det går att äta. Mannagrynsgröt, eller plattgröt som jag kallade det när jag va liten eftersom jag hade det så förgrymmat svårt att skilja på vad som var mannagryn, risgryn ochr havregryn. Tusan, gryn som gryn. Eller? Jag bestämmde mig då, när jag va liten, för att namnge dessa grötar, gröter, gröts (??) plattgröt, tomtegröt och den äckliga gröten. Man får inte va dum :P

Iaf nu till dags olyckligaste stund, jag tyckte att det va en ypperlig idé att äta mannagrynsgröt till middag så jag diskade kastrull och satte på plattan och skulle börja måtta upp då inser jag att mjölken är slut...Tragedi med andra ord! Så här sitter jag utan middag för att jag är lat och bångstyrig. Lat för att jag inte går och handlar ny mjölk ( tur att johanned gör det påvägen hem) och bångstyring för att jag vägrar äta något annat som finns hemma, typ köttbullar, köttfärsås eller grönsakspaj. Ibland är det faktiskt lättare att bete sig som en treåring. Jag får det ikväll.
Jag hittade en mysig bildserie från Klimax det här året. Då grädden inte användes så flitigt till hotshotsen tyckte jag att Max borde äta lite grädde. Han tyckte också att det va en makalöst bra idé, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0