Avstå jätteräkan!

Alla som inte sett filmen Anti scampi borde göra det snarast, den hittar ni HÄR.
Den är 1½ minut lång och i den förklaras det varför man borde avstå att äta jätteräkan och visar istället på andra alternativ på skaldjur som är okej att äta.
I lördags på brunchen så fanns det bland annat friterade jätteräkor som en av rätterna...Jag har såklart sett den här filmen innan och blir lite lätt upprörd över att alla där ska sitta och äta de där miljöbovarna. Istället för att groma och skrika (passar inte riktigt mig plus att man får inte fram vad man vill med det) så frågar jag dom om någon har sett filmen aniti scampi eller reklamkampanjen. Det hade ju såklart ingen. När jag då berättar om vad som sägs i filmen osv så verkar det faktiskt som att dom tog åt sig av det jag sa samt att de blev intresserade av att veta mer. Chockade blev en del också, inte kan väl en liten fjuttig räka som kallas jätteräka vara något dåligt för miljön? Jorå, se filmen. Kanske har jag påverkat någon mer att avstå från att äta jätteräkan nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0