Bildbomb från igår, islandshäst ridning.

Igår hände det grejer hela tiden. Jag och johannes firad som sagt hans fördelsedag i går. Vi började dagen med att ta oss en bit utanför Linköping där vi red islandshäst ute i skogen på åkrar och mysiga vägar i höstsolen.  Det va första gången Johannes red, men det gick himla bra. Så där töltade vi runt på hästarna i mysig natur. Väldigt mysigt!
En himla massa stallkatter fanns som Johannes såklart blev bästis med.
Johannes busar upp en katt
Det slutande ungefär så här.
Pyssel och borst med hästarna innan ridtur. Han är duktig han.
Johannes havremoppe, Vinur (vännen på islandska)
Jag fick såklart den svarta faran aka lortgrisen att borsta och rida på. Straukur heter denna havremoppe ( grabben på isländska)
Johannes fick en lektion innan vi gav oss ut i skogen.
Jag ska övertala johannes att skaffa hästar =) Här vi två profsryttare.
En helt grym upplevelse! Sen bjöd jag ut Johannes på middag på Källaren Bacchus. Lätt Norrköpings bästa restaurang!!!! Utan tvekan och då har jag ändå provat många. Menyn kan få vem som helst att dreggla. Gå dit Så en megabra dag va det igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0