dyrt kött!

Igår lagade jag helstekt oxfile för första gången i mitt liv. För det första va det väldigt svårt att få tag på oxfile i helbit i den här stan så jag fick springa runt till 4 olika affärer innan jag fick tag på vad jag ville ha. Då fanns det en bit kvar, jätte stor, skitjäkla dyr. Från och med nu ska jag uppskatta sådan mat ännu mer när jag äter den, ännu mer än jag gjorde innan. Iaf så jag lagade paramalindad oxfile ( inspiration från Halv åtta hos mig i tisdags) med råstekt potatis och hemgjord rövinsås. DRÖMkväll! Så blev det såklart förrätt och efterrätt också. Allt för Johannes ;)
Till det här hör att jag har samlat på mig en rad nya vuxenpoäng.
  • lagat helstekt oxfile
  • köpt och använt steksnöre
  • köpt och använt stektermometer
Idag blir det plugg och så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0