Experiment i vardagen

Jag har en ny övning för mig själv här i livet.  Leva lite efter " Bli inte förbannad, du blir bara arg" Att helt enkelt ha en mer positiv syn på det som händer och istället jobba med varför man reagerar som man gör. Nu menar jag inte att jag tänker låta bli att bli arg för att det finns barnarbete och miljöproblem utan jag menar mer personliga vardagsproblem som ex nån som tränger sig i kön eller säger något elakt till mig. I stället för att bli arg och upprörd över att saker händer i min närhet så måste jag börja analysera mitt beteende och kanske fundera på varför den där peronen gjorde som han eller hon gör och är det verkligen värt att lägga negativ energi på detta. Det här kan bli väldigt intressant och en stor utmaning. Det är ju lättare att bara bli just arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0