Jag har gjort samhället en tjänst

Idag har jag nog lite samhällsnytta kan man säga, tror jag. Det känns så iaf.
I lördags var jag och Johannes och åt lunch på stan och då blev jag lite lätt äcklad av stället vi va på.
Det första äckliga jag la märket till är att hon som vistas i köket har långt utsläppt hår som hänger och flänger(hamnar i maten?),sen ser jag att barnen som lekte utanför som alltså lekte på marken nu leker och hänger bakom disken där man beställer mat och alltså kladdar omkring på ytor där maten förbereds (det var barn till hon som jobbade för hon verkade helt okej med att ungarna hängde vid bänkar och färskvaror och desstom skrek), sen ser jag hur en man kommer in med en hund inne i lokalen där man sitter och äter han sätter sig vid de andra 5 barnen och en annan kvinna. Hunden är alltså inne i lokalen med dom, hoppar runt på stolar och leker med barnen. Mannen pratar med kvinnan i kassan sittades från sin plats, han ägde säkert stället och det var säkert hans fru som jobbade. jag har sett honom där förut och han beter sig som att han äger stället.
Men alltså hur ofräscht är inte det här??? Baciller deluxe. Så idag hörde jag av mig till miljö och hälsa på Norrköpings kommun och berättade det här för dom. Får se vad som händer. Det känns som att jag har gjort samhället en tjänst, nu kanske någon slipper bli sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0