Ljuva ironi

Tänkvärt!

Med det menar jag framförallt att alla studenter ska sluta åka campussbussen mellan Linköping och Norrköping och istället börja cykla mellan städerna! Jag menar också att alla som har bil är djävulens barn, att biltillverkarna är genomgående onda på alla sätt, att dom som åker tåg för att jobba eller besöka någon vän borde prioritera om och låta bli att hälsa på och eller jobba (det blir kö på rälsen om ni håller på att åka så mycket) och allt detta kommer leda till en minskad cykelstöld i landet då alla kommer att ha en egen cykel och inte behöver sno andras. Byt ut tåg, bilar och bussar mot cyklar men låt bli spårvagnen, den måste va kvar. Jag slår ett slag för cykeltillverkarna. Jag har då svar på allt :P

 

 

Men i vissa lägen borde fasen cykeln, eller varför inte de egna benen användas, som när min lillebror åker bil till centrum (3 min gång) och massa andra exempel på när folk ska till jobbet och tar bilen då de egentligen har 15 min gång dit. På riktigt, det är hemskt på många sätt.

 

 

Och vipps flög jag iväg i tankarna och funderade på människans utveckling. Med tanke på evolutionslära... Undra om människan i framtiden kommer ha kortare ben eller inga alls eftersom vi knappt använder dom (eller förlåt koppling, gas och broms finns ju på bilen, men just ja det finns ju automatväxlat = mindre benjobb)? Eller kommer vi utveckla supertummar för att trycka perfekt på våra smartphones?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0