Onanerad fisk?

Jag skickade ett sms till min kära sambo och frågade om dagens middag blev pannkakor eller om dagens middag blev hempanerad fisk med rårivna morötter, dillsås och koktpotatis och att han fick välja... gissa vad svaret blev? Pannkakor. Jag hade faktiskt väntat mig det andra alternativet och jag hade hoppats på det. Jag får skylla mig själv eftersom jag frågade. Pannkakor och drottningsylt är ju inte så tokigt iaf =) Förövrigt ganska kul när jag skulle skriva smset,  istället för panerad fisk blev det oanerad fisk vilket man kan läsa som något annat.

 

Men herregud va svårt det är att köpa fisk. Finns så många sorter av olika märken, märkningar och priser. Om/när man ska/vill vara medveten i sina val och så så finns det en hel djungel att ta sig genom. Jag höll i ett paket fisk utan Krav- märkning men det kändes fel i hela kroppen när jag funderade på att köpa den, spec. eftersom jag läste det här innan. Det slutade med att jag köpte den fisk som var både KRAV-märkt, MSC-märkt och Domstein miljögaranti märkt. Det känns bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0