Vin och ostkväll

Igår var det vinprovarkväll på 8 flaskor vin (både rött och vitt) hemma hos Daniel och Elin. Vi skulle gissa vilket vin det var genom att smaka och sen läsa på etiketter som vi fotograferat på systembolaget som vi hade slängt upp på tvn. Det va ju inte lätt kan jag säga, spec inte då vi satt och åt vitlöksost och annat till. För det kan ju omöjligt ha att göra med att vi hoppade över spottkoppen i vår vinprovning och att det va 8 sorter vi provade, nä det måste vart vitlöks osten som gjorde att vi hade så få rätt. Men sjukt trevligt hade vi och många goda nya viner. Vinnaren hade hela 3 rätt( av 8), skrämmande. Jag hade 2 rätt och var den enda som inte lyckades pricka in vilket vin som var fulvinet (Back och Lisen tog med en bonusflaska med just fulvin). Jag var helt säker på att det första vinet var fulvin för det var så fruktansvärt äckligt, det visade sig att det var Two oceans, såå... köp inte det vinet.

Idag har jag och Johannes legat soffan och ätit lyxfrukost och sen har vi kollat på Lost i över 6 h. Nu är han borta på grabbmiddag och jag är lämnad själv denna söndagskväll, stackars, stackars mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0