Dodgeball

God morgon, är jag riktigt vaken än?
Studentlivet är allt bra konstigt. Eller?
Igår va det dags för Norrköpingsspelen Dodgeball 2011. Det innebar en ljuvlig frukost bestående av mannagrynsgröt och minttu med 12 andra glada själar...
Sen spelade vi alltså spökboll i ett par timmar med allt vad det innebär. Avguda mangon och annansen, skrika VA åt alla regler, kasta sig i leran/gräset för att införskaffa veckans blåmärken, tappa bort pengar för att sen hitta dom i fickan, klaga på domsluten, försöka muta dommare med minttu, hetsa folk som lätt blir arga och allt annat som man gör när man idrottar en lördag i folkparken. Låt mig tillägga att det inte är jag som gjort alla dessa saker, utan detta va endast ett litet urval av vad som faktist hände igår.
Alla vi var klädde så här
För dom som inte pluggar kan nog studentlivet verka ganska knäppt, men för dom som är mitt i det eller har varit det så är det faktiskt inget märkligt alls. Som damen i 70 års åldern vi mötte igår när vi var klädda som på bilden, hon va så lycklig över att se oss och berätta att hon själv hade vart student en gång. Hon klappade oss på fluffet och önskade oss lycka till. Söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0