Drömsoppa!

Med insipiration från Sofia så har jag och Johannes bakat bröd. Fyra limpor grahamsbröd, jo man tackar. Fyyy så gott det var! Nu ska jag baka bröd ofta och Sofia ska vara min brödcoach, hon är bra på det där. Lagade även en soppa med bla kyckling, saffran fänkål och apelsin. God mat gör mig glad, hemlagad mat gör mig glad. Jag skulle trivas som kock, förutom arbetstiderna då. När jag var liten ville jag bli kock, men min pappa varnade mig för arbetstiderna. Jag är såhär i efterhand glad för att jag lyssnade på honom. Jag vill ha ett 8-17 jobb och lediga helger när jag blir stor. Men laga mat såhär på fritiden, det är så himla kul! Det gör mig verkligen glad. Det intresset har jag kanske fått från mamma som ofta lagar massa rolig mat.

Men alltså prova det här drömreceptet på kycklingsoppa! Jag gjorde utan lagerbladen.
Vårt fina bröd =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0