Jag var tuff och dom andra hade panik

Jo, sen på den här underbara resan idag så var det visst bilköer som var en miljard kilometer långa. Tydligen var det en olycka igår på E4an, 2 långtradare i en krock och 600 liter diesel som läckte ut och förstörde vägbanan. Så jag som precis hade slumrat tlll efter att ha frigjort mig från klaustrofobin vaknar av att bussen gör en jättesväng och sedan står still, i skogen. Gamla E4an nästa. Stora vägen mellan Nyköping och Södertälje var avstängd. Folk i bussen får lite lätt panik och skruvar på sig. Själv var jag lite mer häftig,  drog upp solbrillerna på huvet, kollade mig omkring, surfarade på nätet och tog reda på anledningen till detta (som jag inte visste då), drog ner solbrilerna igen och dundrade på med Infected mushrooms - Insane (och hoppades på att nån skulle höra att jag lyssnade på hård musik) och verkade oberörd av kaoset som tydligen alla andra drabbats av. Åh va löjlig jag kände mig då, men jag kan tro att andra tänkte "hon tror att hon är astuff". För att förstå hur löjlig jag egentligen var måste man veta vilken låt det är. Ni kanske inte fattar iaf, jag hade kul åt det. Haha. Egentligen var jag megairriterad över förseningen på en timma, men det pratar vi inte högt om, för det gjorde jag på fb.

 

Förövrigt kul att farbrorn, snett framför mig, i 70 års åldern sitter och läser aftonbladet i pappersform…Jag kunde inte låta bli att tänka att han sitter och läser gamla nyheter, jag läser dom nya i min smartphone. Dom nyheterna jag läste på nätet då kommer han få läsa i morgon. Han kanske inte bryr sig egentligen, men en tanke som var ofrånkomlig.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0