Lurad?

Det roliga med att jag bloggar nu, är att jag kan kalla mig bloggerska. Sjukt tufft. Jag behöver inte längre söka jobb inom miljö, jag är ju bloggerska. En annan kul sak är att jag många gånger har kritiserat folk som bloggar för vad är vitsen med det? Vitsen? Är sjukt kul, eller det är meningen att vitsar ska vara kul, så jag antar att anledningen för att blogga är för att det är kul. Ja? Men här sitter jag med en blogg igen och jag får skriva precis vad jag vill...

 

Jag vill börja med att skriva om rosa datorer, det är ett hett ämne.VARFÖR och åter varför säljs rosa datorer? För att ge frikort till folk att missbruka uttrycken "typ" Lixom" "ba" och "kjamiz"?

Iaf, denna försäljning har resulterat i att jag har en rosa dator, ofrivilligt. Låt mig förklara. Häromdagen hämtade jag ut mitt HP paket, väldigt lycklig att jag äntligen skulle få ha en fin fungerande dator. Jag studsade lyckligt hem med paketet i famnen och öppnade det direkt när jag kom innan för dörren. Jag kan tänka mig att mitt leende gick från att ha suttit fast i båda öronen till att bli ett stort O...Min nya dator är helt enkelt rosa! Rosa?! hur kunde det här hända, jag skulle ju ha en svart dator eller iaf en i borstat stål! Jo felet ligger såklart hos återförsäljaren, det är inte mitt fel. För det första har dom bestämt sig för att sälja rosa datorer och för det andra står det ingenstans att datorn är rosa och för det tredje framgick det inte alls på bilden at datorn skulle vara just rosa. Vilket lureri! Jag har blivit lurad.

 

Men egentligen så är det inte så farligt för den är inte rosa, den är pärlemo och faktiskt väldigt fin. Men den chocken, att den inte var svart eller i borstat stål, gjorde att jag just då såg datorn som chock-rosa. Men borde inte färgen skrivas ut på en produkt?

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0