Pensionärer borde inte köra bil

Nu var jag precis med om en sådan där näradödenupplevelse.Jag var ute på stan och skulle gå över ett övergångsställe och såvitt jag vet så har gångtrafikanter företräde jämte mot bilister vid just övergångsställen. Iaf, jag är på väg att gå över men märker att bilen från vänster sida bara kör på alldeles för fort och att föraren inte alls har sett mig, eller skiter totalt i mig, och bara kör. När jag då stirrar argt in i bilen ser att jag att det är en relik som sitter och kör bilen, en riktigt gammal pensionär. En man som kisandes med ögonen och öppen mun (jag antar att det är för koncentrationen) sitter där bakom ratten.

 

Okej, någon gång måste man inse att det är dags att sluta köra bil pga åldern. Det borde finnas någon gräns för detta, jag vet inte hur, när eller vem som ska sätta den här gränsen men jag tycker att den borde finnas! Livsfarligt utan! Nu får ingen tro att jag ogillar pensionärer för så är inte fallet. Jag tycker att dom ofta är spännande och har massa roliga saker att berätta. Det jag menar är bara att vissa pensionärer (det är ju ett stort åldersspann här) inte borde köra bil då dom är en fara i trafiken! Men visst dom har kört bil i typ hela deras liv så det är en vana och svårt att se när det är dags att sluta, men jag tycker att dom borde tänka över säkerheten. Sen finns det ju såklart personer i alla åldrar som inte borde köra bil men det är en annan sak.

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0