Studentliv vs Vuxenliv

Jag har sovit en hel natt! Det är ju helt fantastiskt, som jag har nämnt tidigare så har jag sovit väldigt dåligt de senaste nätterna och därför var jag så himla glad när Johannes ringde och väckte mig kl 10 idag och jag inser att jag har sovit ostört hela natten. Så därför var jag värd den här sovmorgonen. Nu kan jag plugga effektivt hela dagen.
Det är en stor skilland på hur mina vänner lever i Norrköping och Stockholm.
Det är verkligen studentlivet och vuxenlivet. Studentlivet innehållandes, hyesrätter, studentrum, kårhuset, heldagarsfest ångest inför nästa pluggmomenet, festerier, CSN osv. Det har sin charm. Och sedan vuxenlivet med bilar, barn bostadsätter, egna företag, hus och renoveringar. Det är så himla olika och ändå så verkar båda liven vara helt fantastiska. Jag känner mig lycklig då jag har förmånen att få leva båda dom liven. Just nu är jag såklart fortfarande inne i studentlivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0