Fredagstankar

Idag är jag ledig från jobbet, så himla skönt med långhelg. När jag såg att det va grått ute och jag låg kvar i sängen så tänkte jag "tänk om vi inte hade alla dessa bekvämligheter så som tak, väggar, golv, värme och säng..." Tänk om vi istället skulle försöka bygga ihop en hydda av de pinnar och stockar vi hittar och försöka täta vårt bygge med vass och gräs för att få det lite varmare, att sova direkt på marken och alltid vara kall. Nä, va lyxigt jag har det egentligen. Det finns andra som inte har det speciellt lyxigt...de kan vi hjälpa genom att skänka pengar eller arbeta för att de ska få det bättre. Det är lite så jag tänker med miljö, den har blivit ganska förstörd på många sätt på grund av männskliga faktorer och då behövs det folk som jobbar för att såren inte ska vara så stora och förhoppningsvis ska läka och förebygga nya.
Hittade en fin bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0