Låt pessimisten dö ut

Ibland måste jag verkligen försöka banka in lite positiva tankar i mitt huvud. För tillfället är jag en jäkla pessimist rent ut sagt. Jag bli så less på mig själv när jag kommer på det, för i vanliga fall är jag optimistisk. Det är just när det kommer till speciella frågor som jag surar ihop och pessiisten har segrat, dessa frågor berör mig ganska mycket just nu. Därför måste jag försöka vända detta till att se mer positivt på det hela. Jag pratar såklart om jobbsökande. Det är ju bara att inse fakta, efter juni står jag arbetslös (om jag inte hittar ett jobb)och därför måste jag göra allt för att få tag i ett roligt jobb, för det är också viktigt att det ska vara roligt och utvecklande. Ett jobb jag trivs med och som jag ser fram emot att utföra. Ibland drömmer jag mig bort till det här jobbet och de tankarna gör mig på så himla bra humör och pessimisten dör för tillfället. Dock uppstår pessimisten då jag är väldigt kristisk mot mig själv och inte alls rättvis om jag tänker efter en eller två gånger. Så med det sagt, på med självförtroendet och dags för att skriva ett personligt brev inför ett jobb som jag verkligen, verkligen, verkligen vill ha. Önska mig lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0